پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228877
بخشدارمرکزي فارسان
بايد توجه بيشتر به روستاهاي گردشگري در دستور کار قرار گيرد
تاریخ انتشار : 1396/09/22
نمایش : 1175
بخشدارمرکزي فارسان گفت: اول مهرماه سال جاري زميني با متراژ کلي ۲۰۰ مترمربع در دوطبقه که طبقه اول ساختمان دهياري وطبقه دوم دو واحد ويلا آپارتمان براي درامدزايي در روستاي هدف گردشگري ده چشمه در حال ساخت مي باشد.
پريسا مالکي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: تاکنون حدود ۸۸ ميليون تومان براي احداث اين ساختمان هزينه شده وعمليات اجرايي آن حدود هفتادو پنج درصد پيشرفت داشته است.
 
وي تصريح کرد: بايد توجه بيشتر به روستاهاي گردشگري در دستور کار قرار گيرد که اين کار نياز به سرمايه‌گذاري دارد چراکه توسعه روستاها امري لازم است و مي تواند توسعه شهري را پايدار کند.

وي اظهار داشت: گردشگري روستايي، موتور محرکه در بهبود و رشد اقتصادي روستاها به شمار مي رود که با ايجاد فرصتي راهبردي سبب تنوع اقتصاد محلي شده و با ايجاد فرصت هاي شغلي مولد مبتني بر قابليت هاي موجود در روستا، سبب افزايش سطح رفاه، استانداردهاي زندگي، درآمد و امنيت مي شود.

مالکي افزود: در استان اعتباري براي دو روستا به‌عنوان هدف گردشگري تخصيص داده شده که يکي از اين روستاها گردشگري ده چشمه مي باشد.

مناطق روستايي زمينه مساعدي براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي دارند
 
بخشدار مرکزي فارسان افزود: روستاهاي هدف گردشگري استان ضمن برخورداري از بافت تاريخي، داراي آداب و رسوم و سنن ويژه خود هستند که مي تواند براي هر گردشگر از جمله گردشگران خارجي جذاب باشد.

وي افزود: مناطق روستايي زمينه مساعدي براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي دارند و بايد با توجه بيش از پيش به اين مناطق و بهره گيري از ظرفيت ها آنها بتوان ضمن جلوگيري از مهاجرت جميعت روستايي به شهرها، اقتصاد روستايي را نيز توانمند کرد.


روستاي ده چشمه از توابع بخش مرکزي شهرستان فارسان است که با مختصات جغرافيايي 50 درجه و 33 دقيقه طول شرقي و 32 درجه و 13 دقيقه عرض شمالي در سه کيلومتري جنوب غربي شهر فارسان قرار دارد.

ارتفاع روستاي ده چشمه از سطح دريا 2هزار متر است و اقليمي معتدل و خشک دارد و آب و هواي اين روستا در بهار و تابستان ملايم و در زمستان سرد است


انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html